عدم شناسایی جوهر

این مشکل بیشتر در هنگام نصب کارتریج جدید در پرینترهای برادر رایج است. برای جلوگیری از این پیغام، بهتر است زمانی که از شما خواسته شد، کارتریج جدید را نصب کنید.

لازم است بدانید که هرگز زمانی که پرینتر شما خاموش است، کارتریج ها را نصب نکنید. در صورتی که پس از قرار دادن کارتریج جدید در دستگاه، باز هم سطح جوهر اچ پی شناسایی نشد، پرینتر را به مدت ۲۰ دقیقه خاموش کنید تا دستگاه مجدد راه اندازی شود. کارتریج 2035 - کارتریج m401

گقتنی است که در برخی از پرینترهای برادر، گزینه‌ای به صورت دستی برای تنظیم مجدد سطوح جوهر روی پرینتر وجود دارد.

نشت جوهر کارتریج در پرینتر

گاهی ممکن است جوهر کارتریج به داخل پرینتر نشت کند و تنها زمانی متوجه این موضوع می‌شوید که بخواهید کارتریج جدیدی را در دستگاه جایگزین کنید. این مشکل برای کارتریج‌های طرحی است که از ساختار و طراحی ضعیفی برخوردار هستند و قطعات آن به درستی کنار هم قرار نگرفته‌ است.

پس هنگام خرید کارتریج‌های طرح به سازنده و برند آن نیز توجه داشته باشید.

مشاهده خط عمودی در صفحه چاپ شده

در صورتی که این خطوط را در برگه چاپ شده خود مشاهده کردید، به این معنی است که درام کارتریج دچار خراشیدگی و آسیب شده است. بهترین کار این است که درام کارتریج خود را تعویض کنید.

مشاهده خط عمودی در لبه صفحه

اگر پس از چاپ چندین صفحه خطوط عمودی در حاشیه صفحه (معمولا حاشیه سمت راست) مشاهده کردید، درام کارتریج دچار مشکل شده است. در صورتی که هر چه بیشتر از این کارتریج استفاده کنید، خط عمودی نیز بیشتر خواهد شد. در این مواقع بهتر است درام جدیدی را جایگزین کنید.

10 مشکل رایج در کارتریج پرینتر

چاپ صفحه خاکستری

این مشکل اغلب به این دلیل است که وایپر بلید به درستی در محل نصب نشده است. این قضیه همچنین ممکن است توسط یک وایپر بلید قدیمی‎ که به مرور زمان سفت شده است ایجاد شود. یک وایپر بلید سفت فشار زیادی به سطح درام وارد می‎کند و باعث ایجاد اشکال در جمع‌آوری تونر باقی مانده می‎شود. یکی از نشانه‎های کهنه شدن وایپر بلید، وجود یک هاله زرد رنگ روی پلاستیک آن است.